Husse har gjort illa sig =(

Hej hej!
I dag har vi varit med lill-matte i stallet för hon skulle rida och vi skulle gå med henne. Så hon började göra i ordning den "hästen" som jag tyckte såg ut som en stor hund, men den luktade inte så?
Våra grannar var också med så jag och den snyggingen Indra som hon heter tog ett race på en täkt där. När vi är på väg tillbaka för att följa med på ridningen ropar Lill-matte : SANDRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så matte småspringer lite, för hon trodde de hade hänt nå. Men började att gå vanligt igen sen. Men då ringde telefon och Lill-matte hade sagt att husse spräckt skallen. Så vi sprang i ilfart. Jag sprang jätte fort och drog i kopplet.
När vi kom fram satt husse på backen och blödde i halva ansiktet. Han hade tydligen spräckt ögonbrynet bara. Men de var massa blod och husse mådde dåligt så jag ville ju trösta honom men jag fick inte. Jag blev i väg skickad till grannarna som hade gått till bilen. Men jag lyssande inte på matte så jag stannade kvar tills hon blev vansinnig på mig och rev i på skarpen.
Usch! Förstod dom inte att jag var orolig för husse?!?!
Sen kom ambulansen och hämtade husse och vi fick åka i bil bakom.
Sen fick jag sitta kvar i bilen utanför människoveterinären. Åhh! Jag var så orolig. Inte visste jag hur de var med honom.
Sen körde våra grannar hem mig så jag fick sitta i min ensamhet och vänta. Men till sist kom husse och matte hem och husse hade ett plåster på ögat.
Tydligen hade hästen skallat honom, och tränset hade gjort illa husse.
Ojoj vilken kväll de blev.
Voff voff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0