Gästbloggare... Matte

Hej hej!
I dag gäst bloggar jag på Zantos blogg. Jag är alltså matte =)
Zantos är ju nu hos min mamma, hans mormor alltså =P Tror han haft de urmysigt där, för där bjuds de ju på både kakor och korv hela tiden =) Han kanske ser ut som en stor tunna när han kommer hem.
I går var vi på karaoke och jobbade. Mitt i kvällen kommer en kompis till oss upp rusande på scenen och säger att de är någon som satt en hund i en cykel ute men som hade slitit sig. Och jag får panik och tänker på att detta ställe ligger PRECIS vid E4:an. Jag sprang ut och skulle kolla efter hunden men då hade dom fått tag på den redan.
Jag tänker inte hänga ut någon, men personen som hade hunden var full som en kastrull och stog med den lilla vovven i koppel. Hunden var så rädd att den höll sig på en meters avstånd och hade svansen mellan benen. Jag förklarade för personen med hunden att jag tyckte de inte var rätt mot hunden att ha den här. Ja de höll han med om. DÅ sa jag de att de är nog bäst att du går hem med den så kan du komma tillbaka.
Till sist blev de sådan obehaglig stämning så jag valde att gå in.
USCH! Jag var så upprörd. Är de ingen som vet i fall man kan anmäla sånt här eller så? Jag tycker VERKLIGEN de inte var okej.
Jaja... Men kvällen slutade bra i alla fall...
Nu saknar jag Zantos jätte mkt så vi ska slänga i oss mat och åka och hämta honom.
Kram kram!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Men fy tusan vilka människor det finns, stackars hund! Bra att du sa vad du tyckte! Han är så himla fin din zantos, förstår att du saknar honom! Ha en fortsatt trevlig helg!

2010-05-01 @ 20:49:58
URL: http://tanaraqhuskies.bloggplatsen.se
Postat av: Alma

Åh vilken härlig bild (jag döör). Och bilden med tennisbollen på nosen var ju helcharmig ;)



Stackars lille hunden. Var det smällarna den var rädd för eller för husse? :/

2010-05-03 @ 20:55:45
URL: http://juliusmatte.blogg.se/
Postat av: Pekka

haft en liknande upplevelse. :/ synd på hundarna!!!

2010-05-04 @ 19:26:02
URL: http://tricolour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0